LOVE STORY

2011100200:22



 

    最近,偶而聽到泰勒絲Taylor Swift〉所唱的

LOVE STORY〉,整首歌曲,曲風優美,旋律輕快,

那淡淡地鄉村曲風,深深地吸引我,歌詞是以Juliet立場,

直陳她對Romeo的濃情蜜意,很堅定,很坦誠,想Romeo

聽了這表白,一定更有勇氣去追求這份真愛吧!而這首歌

,想必也給許多含蓄的女子有很大的鼓舞的作用吧!

https://www.youtube.com/watch?v=Dn30s5KkqgM

 

 

Love Story Taylor Swift's
from the album: Fearless

 

 


 

We were both young when I first saw you
I close my eyes and the flashback starts
I'm standing there on a balcony in summer air
See the lights, see the party, the ball gowns
See you make your way through the crowd
And say hello, little did I know

當我第一次見你時 我們都還年輕
我閉上雙眼 昔日的場景重現眼前
我站在包廂 夏日微風正輕拂
望著燈光 看著舞會 看著舞會的禮服
看著你穿過人群翩然而至
輕聲問候 我知道你終於出現

That you were Romeo
You were throwing pebbles
And my daddy said stay away from Juliet
And I was crying on the staircase
Begging you please don't go

你是羅密歐
鵝卵石輕扣我的心房

我的爸爸咆哮:離茱麗葉遠一點

在階梯上哭泣的我
只祈求你不要走遠---
And I said

Romeo, take me somewhere we can be alone
I'll be waiting, all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story, baby, just
say yes

我懇求
羅密歐 帶我到只有我俩的秘密花園吧!
我會等待 也只有逃跑這個方法 才有機會

你將是王子 我則是個公主

這份愛的故事  親愛的 常駐我心!
So I sneak out to the garden to see you
We keep quiet 'cause we're dead if they knew
So close your eyes, escape this town for a little while
Oh, oh, oh

偷偷溜到花園會面,

讓我們保持沈靜 若被人發現 幸福必將斷送
所以閉上雙眼 讓我們暫時脫離小鎮
 Oh, oh, oh...
'Cause you were Romeo,
I was a scarlet letter
And my daddy said stay away from Juliet
But you were everything to me
I was begging you please don't go

因為你是羅密歐  我卻變成罪犯 
我的爸爸咆哮:離茱麗葉遠一點
但你是我的一切
求你不要棄我而去
And I said
Romeo, take me somewhere we can be alone
I'll be waiting, all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story, baby, just say yes

我說
羅密歐 帶我到我俩的幸福世界吧!

我會等待 也只有逃跑這個方法 才有機會

你將是王子 我則是個公主

 這份愛的故事  親愛的 常駐我心!

 Romeo, save me, they're trying to tell me how to feel
This love is difficult, but it's real
Don't be afraid, we'll make it out of this mess
It's a love story, baby, just say yes

羅密歐, 救救我 別人一直嘗試改變我
否定我們的愛 我堅信這份真愛
不要退縮  我們會克服這一切的干擾

 這份愛的故事  親愛的 常駐我心 

I got tired of waiting, wondering if you were ever coming around
My faith in you was fading
When I met you on the outskirts of town

我一等再等 等著你出現眼前
我對你的信心已開始動搖了
直到我又在郊外遇見你
And I said
Romeo save me, I've been feeling so alone
I keep waiting for you but you never come
Is this in my head, I don't know what to think
He knelt to the ground and he pulled out a ring
And said

我說
羅密歐 救我吧 我覺得好孤獨
我一直等待你  你卻遲遲未來

你深植我腦海中 我不知道何去何從

突然跪在地上 你拿出一枚戒指說

Marry me, Juliet, you'll never have to be alone
I love you and that's all I really know
I talked to your dad, you'll pick out a white dress
It's a love story, baby, just say yes
Oh, oh, oh...

嫁給我吧, 茱麗葉, 我會永遠陪伴你
我愛你  而且我們情投意合
妳的父親同意了  披上白紗作我的新娘吧
這是個愛的故事  親愛的 天長地久--- Oh, oh, oh

 We were both young when I first saw you
我第一次見你時
記得 我們都還年輕-----
(translate by Libby)

 

https://www.youtube.com/watch?v=8xg3vE8Ie_E

 

Taylor Swift - Love Story in the Live Lounge

https://www.youtube.com/watch?v=cT50TGIBSDU

 

※這首歌,讓我想到高中時,和一群死黨去看的電影〈

殉情記〉,安迪威廉斯〈Andy Williams〉 所唱的主題曲

〈Atime for us 〉,優美的歌詞和堅定的情感,至今還

深深地印在我腦海裡,隨時還能哼上幾句----

 

 

A Time For UsAndy Williams

A time for us, someday there'll be

總有一天,會有屬於我倆的時光
When chains are torn by courage

當鎖鏈被勇氣蝕穿
Born of a love that's free

從愛中而生必然是自由的
A time when dreams so long denied can flourish

夢想被否定的時光終將大放異彩
As we unveil the love we now must hide

當我們不遮掩的愛,如今卻得隱藏

 

 


A time for us, at last to see

我倆的時光,終於得見
A life worth while for you and me

人生中一段值得我倆珍惜的時光
And with our love through tears and thorns we will endure

用愛穿越淚水與荊棘,我們定能承受
As we pass surely through every storm

像我們安然度過每場暴風雨

A time for us, someday there'll be

總有一天,會有一段屬於我倆的時光
A new world, a world of shining hope for you and me

一個嶄新的世界,為你我閃耀著希望的世界

 

https://www.youtube.com/watch?v=ND_lEsJJsew

 

https://www.youtube.com/watch?v=8rT46hVQHIA