Love Me With All Your Heart

2012110200:48



※依然有學習的熱誠,依然有唱西洋老歌的興致,聽著老師認真地分析歌詞的意義,讓我想起英國〈情歌王子〉Engelbert Humperdinck 所唱的許多動人心弦的情歌,Quando Quando QuandoThe Last WaltzMy WayA Man Without Love
Spanish EyesAm I That Easy To Forget---我最喜歡The Last Waltz,總讓我想起年輕時美麗的一段邂逅,但唱的最熟的是Quando Quando Quando,因為它曾是海泥根啤酒的廣告主打歌,每次在歐洲旅行,喝Heineken Beer時,就會想起這首歌!


 


 


Love Me With All Your Heart

Engelbert Humperdinck -

 

Love me with all of your heart
That's all I want, love
Love me with all of your heart
Or not at all
.

全心全意的愛我,我所追求的是真愛,

全心全意的愛我,否則捨我而去吧。

 


*Just promise me this
That you'll give me all your kisses
Every winter every summer
Every fall

祈求給我一個承諾,
你會真心真意地愛我,

隨著四季的遞嬗,

在每個冬天, 每個夏天, 每個秋天...

When we are far apart
Or when you're near me
Love me with all of your heart
As I love you

 

不管分隔兩地,

抑或膩在一起,

請全心全意的愛我,

就像我對你的真情摯愛般。

Don't give me your love
For a moment or an hour
Love me always as you love me
From the start
With every beat of your heart*

給我長長久久的愛,

別短暫虛偽地應付我,

永遠守護我們的愛, 如同昔日般

就從讓你心跳的那剎那開始---



http://www.youtube.com/watch?v=V80nSU2O24o




 


 

 

 Quando, quando, quando
Engelbert Humperdinck

Tell me when will you be mine
Tell me quando quando quando
We can share a love devine
Please don't make me wait again
告訴我,你何時才會屬於我?
告訴我是什麼時候?
我倆可以分享愛情
請不要再讓我等下去

When will you say yes to me
Tell me quando quando quando
You mean happiness to me
Oh my love please tell me when
何時你才會答應我?
告訴我是什麼時候?
對我而言,你代表了快樂
噢!吾愛,告訴我是什麼時候?

Every moment's a day
Every day seems a lifetime
Let me show you the way to a dream beyond compare
每一刻彷彿一天
每一天彷彿一輩子
讓我告訴你一個無與倫比的夢想

I can't wait a moment more
Tell me quando quando quando
Say it's me that you adore
And my darling tell me when
我一刻也等不下去了
告訴我是什麼時候?
說你愛慕的就是我
親愛的,告訴我是什麼時候?

 

 


*quando 這個字是義大利文,意思是"何時" 也就是"when"*


http://www.youtube.com/watch?v=GeV0ewzoQ00